Як Комарницький еволюціонував за 100 днів на посаді керівника Луганської ОВЦА

100 днів роботи Віталія Комарницького на посаді голови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації спливають 14 жовтня

Як Комарницький еволюціонував за 100 дні…

Очільник Луганщини практично одразу після свого офіційного призначення анонсував десять напрямків, над якими будуть зосереджені основні його зусилля: ремонт доріг, створення комфортних умов в єдиному працюючому на Луганщині пункті пропуску через лінію розмежування, ремонт зруйнованого моста в Станиці Луганській тощо. У чомусь дійсно вдалося домогтися перших результатів, ще в чомусь – зрозуміти, що "нахрапом" проблему не вирішити.

Активні обговорення щодо кандидатури Комарницького виникли ще до його призначення на посаду, адже він не тільки ректор міліцейського вишу та екс-"регіонал", а й екс-депутат Луганської облради. До того ж він казав, що в 1991-му, коли ухвалювалося рішення про незалежність, в українців була "хуторянська ідеологія", яку Комарницький назвав "побічним продуктом історичних процесів". Після призначення Комарницький запевнив, що "еволюціонував" у питанні патріотизму до України.

"Стосовно того, як я зараз ставлюсь? Ще раз повторюю: у 2014 році ті, хто виїхали звідти, кинувши усе, цим вчинком вже усе сказали", – розповів Комарницький.

Фактично "офіційного призначення" Комарницького в традиційному розумінні не було. Замість представлення новопризначеного голови чиновникам і журналістам, президент Володимир Зеленський привітав Комарницького на вертолітному майданчику в Широкому, під Станицею Луганською, під час одного зі своїх візитів на Луганщину.

Пізніше Комарницькому довелося вибачатися перед представниками ЗМІ, які не отримали ніякого коментаря після тригодинного очікування прес-підходу перед закритими воротами КПВВ в Станиці, і збирати окрему прес-конференцію.

Отже, ті самі "десять кроків". Перший з них – наведення ладу в дорожньому господарстві. "Використання коштів в цій сфері має бути ефективним, а виконання робіт – швидким", – пояснюється у дописі прес-служби ЛОДА.

З позитивного: мешканці області, перевізники і навіть таксисти у Сіверськодонецьку кажуть, що нарешті з'явилася дорога від Станиці до Щастя. Ведуться ремонти на проблемних ділянках під Сватовим, на виїзд до Харкова.

Нещодавно Комарницький був здивований коментарем обласної служби автомобільних доріг щодо відсотку виконання запланованих робіт. За словами шляховиків, готовність від плану становить трохи більше 20%, позаяк керівництво області, згідно зі звітами Управління розвитку автодоріг, було впевнене у цифрі понад 40%.

Другий крок: ініціювання розробки проекту будівництва залізничної гілки з залученням Міністерства інфраструктури України та Укрзалізниці для забезпечення залізничного сполучення між п'ятьма районами Луганщини. Найважливішим та найбільш пріоритетним питанням для регіону є будівництво нової залізничної гілки "Кіндрашівська-Нова – Лантратівка", а також енергозабезпечення регіону. Ці дві проблеми тісно пов’язані одна з одною, оскільки налагодження залізничного сполучення дозволить переправляти українське вугілля на Луганську ТЕС. Окрім того залізниця покращить загальну економічну ситуацію Луганщини, адже зараз область відрізана від всеукраїнської мережі залізничних доріг.

Втім, 2 жовтня Комарницькому довелося визнати, що проблема, про яку в області говорили з 2016 року, не може бути вирішена швидко. "Однією з перепон із якими ми зіткнулися, це непорозуміння з компанією-монополістом. "Укрзалізницею", яка стане власником нової гілки, наразі будівництво не розглядається в переліку першочергових. За законом, облдержадміністрація не може виступити в ролі замовника. Завдяки підтримці USAID нам вдалося зробити перший крок – розробку аналітичної документації. Щиро сподіваюся, що ми зможемо втілити у життя цей важливий проект", – коментував Комарницький це питання.

Крок третій: створення комфортних умов на КПВВ "Станиця Луганська".

"Організувати безкоштовне підвезення людей, які перетинають лінію розмежування, від контрольованого українською владою пункту контролю до зруйнованого мосту", – таким чином було деталізоване це питання. Станом на сьогодні можна стверджувати, що соціальний транспорт у Станиці з'явився. Йдеться про два автобуси, що курсують між КПВВ та зруйнованим мостом для пенсіонерів та інвалідів, а також електрокар для гольфу, подарований представниками ООН.

Четвертий крок: розпочато роботи з відновлення зруйнованого моста через Сіверський Донець у Станиці Луганській при виконанні безпеки умов розведення сил і засобів.

Навряд чи можна стверджувати, що в цьому питанні багато залежить від Комарницького, адже вирішуються такі проблеми в Києві і перемовнами в Мінську. У той же час, обласна влада процес контролює: міст ремонтується, будується нова дорога поблизу КПВВ, а безпосередньо на місці робіт з'явилася навіть веб-камера для бажаючих спостерігати за процесом. Анонсована дата відкриття нового мосту – 15 листопада.

Крок п`ятий: ініціювати збільшення терміну перебування (більше 60 днів) на тимчасово окупованій території внутрішньо переміщених осіб, які отримують пенсії та інші соціальні виплати. Це, на думку Комарницького, значно зменшить навантаження на КПВВ і знизить соціальну напругу.

"Те, що відбувається в соцслужбах – це знущання над людьми, – казав голова ОВЦА на одній із двох своїх прес-конференцій. – Я особисто стояв в черзі, термін 60 днів – це знущання, і я казав про це особисто президенту. Для цього не потрібні зміни в Конституції. Це внутрішнє питання, яке можна вирішити".

Багато хто згоден з такою позицією, але станом на сьогодні ніхто не знає, чи були якісь зрушення.

З кроком шостим, а саме створенням комфортних умов для ведення бізнесу та соціального партнерства підприємців і влади в Луганській області, така ж ситуація, як і з п'ятим: чи відбувається щось – невідомо.

Крок сьомий: контролювати та координувати будівництво енергомоста, який з'єднає Луганщину з енергосистемою України та підстанції "Кремінська".

"Запуск стратегічно важливого для області об'єкту має відбутися без зайвих зволікань", – йдеться у повідомленні прес-служби ЛОДА, але ситуація від обласної влади залежить не дуже сильно. Замовник та виконавець – держпідприємство "Укренерго", а усі питання щодо координації з місцевою владою на Луганщині наразі вирішені. Залишається тільки чекати квітня 2020 року. Це офіційно анонсована дата відкриття підстанції.

Крок восьмий: остаточно затвердити план відновлення медицини третього рівня на Луганщині.

"Обласна лікарня повинна функціонувати, і шляхи до цього необхідно затвердити на найвищому державному рівні", – казав Комарницький, але з цим пунктом вийшов скандал хоч і не державного, але місцевого значення. Очільника краю звинуватили у намаганні відібрати приміщення військового госпіталю у Сіверськодонецьку. Пізніше Комарницький запевняв, що й думки такої не мав, а обласна лікарня може з'явитися у Рубіжному. Так чи інакше, зараз це питання не вирішене.

Кроки дев'ятий та десятий – зміцнення інформаційного простіру області, а також налагодження взаємодії ЛОДА із засобами масової інформації, громадськістю та місцевою владою.

"Переконаний, що нам потрібно не тільки захищати національний інформаційний простір, а й перейти до масованої, інформаційної інтервенції. Для цього нам потрібно значно збільшити обсяги проукраїнського контенту російською мовою", – наголошував керівник області.

Також йдеться про будівництво радіотелевізійної передавальної станції в Попаснянському районі. Відомо, що будівництво не розпочате, а "масованої інтервенції" ніхто не побачив.  Тож, як із багатьма іншими анонсованими напрямками роботи, залишається одне – чекати.

І наостанок – сфера, яку Комарницькому так чи інакше вдалося опанувати – присутність у "Фейсбуці". У рамках анонсованої президентом діджиталізації країни чи у прагненні бути ближчим до народу – гадати не будемо, але факт є фактом – Комарницького у соцмережі багато. Навіть на умовах реклами.

13 вересня голова ЛОДА вітав усіх у своїй інтернет-приймальні: "Звернення через соціальну мережу Facebook – найшвидший спосіб повідомляти про те, що вас хвилює, розповісти про життєві й соціальні проблеми та отримати оперативну відповідь. Листи, що надійшли до он-лайн приймальні, будуть розглянуті, відповіді – надані".

А ще новий керівник області часто оприлюднює світлини із зустрічей з міжнародними делегаціями.

Публікує фото присутності на ділянках автодоріг, де ведуться ремонти.

Знаходить час у своєму графіку для фото з Вахтангом Кікабідзе.

Відкриває містечко для собак пошуково-рятувального кінологічного відділення групи рятувальних робіт у Рубіжному.

Відвідує фестивалі та приймає "хліб – сіль" від аграріїв.

 

Можна зазначити, що такі "фейсбучні" керівники області в Луганщині вже були – це Генадій Москаль і Георгій Тука, обидва на посаді протрималися недовго. Який же час Зеленський відвів Комарницькому, побачимо згодом.

Всі новини Донбасу сьогодні читайте на Depo.Донбас

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme