Радикальне процвітання і "привіт від регіоналів": Як Маріуполь загодовують передвиборчою рекламою

У Маріуполі кандидати в президенти рекламують себе, як можуть. І періодично їхня реклама так і проситься в рубрику "Краще б мовчали"

Судячи з якості політичної реклами, що заполонила Маріуполь, політики та їхня команда рекламщиків-піарників вважають, що це приморське металургійне місто – специфічне електоральне поле. Чи не кожен кандидат, рекламуючи себе у Маріуполі, намагається хоч якось зв'язати свою біографію або діяльність з "робочим класом" і металургами. Або хоча б "привласнити" якісь реконструкції або ремонти, що відбулися у місті останнім часом. Виходить це подекути смішно та безглуздо, адже піарники чомусь не зважають на те, що маріупольці не дурні, а перевірити джерела фінансування того чи іншого об'єкта зараз забирає дві чи три хвилини.

У трійці лідерів за кількістю політичної реклами у місті нині "Опозиційний блок", "Радикальна партія" та їхні кандидати в президенти – Олександр Вілкул та Олег Ляшко. Окремо треба відзначити і кандидата Сергія Таруту – одвічного металурга.

Меседжі "Опоблоку" вже звичні – "мир, розвиток, стабільність". Наче просто здерли зекламу "Партії регіонів" 2004-2013 років, трохи проапгрейдили і приклеїли знову.

Як то кажуть, знайдіть відмінності.

"Успішна країна - добробут родини!", - заявляють з білбордів опоблоківці.

Кандидат Вілкул пішов у той же степ – за стабільністю. Цільовим електоратом Вілкула у маріуполі його політтехнологи бачать "людину праці", якій кандидат і обіцяє "майбутнє", щоправда, не уточнюючи яке саме.

Вілкул активно "гастролює" Маріуполем, позаяк у сусідньому Мангуші активісти не пускали його до будинку культури, де була запланована зустріч з виборцями.

А от на білбордах Ляшка пропагують, що він "робить все, щоб Маріуполь процвітав". Нижче - надпис, про те, що саме він зробив.

Виявилося, що "досягненя" Ляшка – це "допомога соціальним та ветеранським установам", "відкриття дитячого садка у селищі Волонтерівка", "ремонт міського центру художньо-естетичної творчості молоді".

Втім, на сайті міськради влітку минулого року в публікації про будівництво дитсадка у Волонтерівці про вклад Ляшка нема ані слова. Проект було затверджено у 2016 році, тоді його вартість складала 21,6 млн. грн, пізніше вона зросла. Дитсадок будувався за гроші платників податків: з державного бюджету на нього пішло 24 млн грн, з міськбюджету – 9,5 млн грн, з Фонду розвитку Маріуполя – 5 млн грн. Завдяки цим коштам зруйнований корпус 39 загальноосвітньої школи і перетворився на дитсадок. На нього тут очікували більше 30 років.

Зазначимо, що мер Вадим Бойченко розповідав, що це – гроші бюджетів та "Метінвесту". "У Маріуполі за фінансової підтримки держави і групи "Метінвест" побудували довгоочікуваний дитячий садок. Жителі Волонтерівки давно чекали на нього", – казава тоді Бойченко.

Міський центр художньо-естетичної творчості молоді відремонтували минулого літа за 15,5 млн грн. На сайті Центру зазначено, що ці гроші, знову таки –платників податків, з міського та держбюджетів, а не особисті нардепа Ляшка.

Те, що Ляшко з'являвся на відкритті цих об'єктів, зовсім не означає, що він їх фінансував. Натомість це може свідчити про те, що Ляшко за підтримки "Метінвесту" ще три роки тому почав "підгортати" під себе Маріуполь, з'являючись і на меткомбінатах і на соціальних об'єктах. Що, власне, і не дивно, адже навіть виконавчий комітет Радикальної партії Ляшка очолив "ахметівський кадр" – топ-менеджер "Метінвесту" і колишній директор маріупільського меткомбінату ім. Ілліча Юрій Зінченко.

Реклама чинного президента Петра Порошенка у Маріуполі не відрізняється від загальноукраїнської – це ті самі "реальні справи", що й всюди. Але рекламщики команди Порошенка чомусь не зважають на те, на якому тлі з'являтимуться його гасла і що буде розміщене поруч з ними.

Нардеп Тарута, уродженець маріупольського селища Виноградне, свій передвиборчий тур розпочав з рідного Маріуполя. На білболдах він нагадує виборцям, що "він металург", і обіцяє, що "країна запрацює". Тарута зустрічається зі співіробітниками меткомбінату імені Ілліча, жителями селищ Сартана, Виноградне та місцевими учнями.

Висунула Таруту у президенти партія "Основа". Нагадаємо, у 2017 році політик відмовився відповідати про джерела її фінансування. Тарута тоді заявив, що він – "ідейний натхненник" партії, але не є ані її лідером, ані членом, тому не перебуває "всередині процесу". Вочевидь, з того часу щось таки змінилося.

Довіреною особою на виборах Тарута оголосив ректора Приазовського державного технічного університету В'ячеслава Волошина.

Не так часто "світять обличчями" у Маріуполі кандидати в президенти Володимир Зеленський та Юлія Тимошенко. Білборди Зеленського відсилають до назви серіалу, де актор зіграв президента України, тобто це, можна сказати, одночасно і політична, і комерційна реклама.

Партія "Наш край" відзначилась білбордами російською, де написали про зруйновану трасу між Маріуполем та Запоріжжям.

Також у Маріуполі з'явились і білборди та намети з рекламою мера Львова Андрія Садового: його реклама висить навіть на загальних балконах маріуполських багатоповерхівок.

Але жоден з кандидатів не може змагатися зі згаданою на початку трійкою лідерів – Ляшком, Вілкулом та Тарутою – їхня передвиборча присутність в Маріуполі просто не лишає "конкурентам" жодних шансів.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Донбас