У Маріуполі водії трамваїв протестують проти підвищення вартості проїзду

Співробітники Маріупольського трамвайно-тролейбусного управління (МТТУ) долучилися до протесту проти підвищення вартості проїзду в громадському транспорті.

Разом з маріупольцями-пасажирами водії трамваїв прийшли на сесію міськради, передає кореспондент Depo.Донбас.

Вони вимагали, аби міська влада надала економічне обгрунтування нових тарифів. Адже у вільному доступі такі цифри департамент транспорту не оприлюднив ані до прийняття рішення про здорожчання, ані після.

Більше півсотні містян прийшли на засідання з плакатами "Ганьба!", "Де розрахунок тарифу?", "Де електронний квиток?",  "Донєва та Клата у відставку! ( Віталій Донєв - начальник Маріупольського трамвайно-тролейбусного управління, Василь Клат - директор департаменту транспорту міськради - прим. ред.)".

Під час засідання виконкому, на якому минулого тижня прийняли рішення про підвищення вартості проїзду, директор департаменту транспорту міськради Василь Клат виступив одним з аргументом  на користь підвищення - обіцяв підвищення зарплатни співробітників МТТУ. За його словами водії комунального транспорту зараз отримують 10 тис. грн, а підвищать суму до 13 тис. грн.

Втім суми, які називає директор департаменту не збігаються з тими, які називають отримувачі заробітної плати. За словами водійки трамваю Наталії Лаппо, вона зараз отримує не 10 тис грн, а 7200 грн  мінус податки.

"З початку року нас перевели на "голий оклад". Для водіїв це 7200, для кондукторів трохи більше 5 тис грн.  У нашого керівництва зарплата може і зросте, а ось у простих працівників точно ні. Не вірю в це.  А сюди прийшла підтримати пасажирів в протесті проти підвищення вартості проїзду. Красиво кажуть, що якщо люди більше платитимуть за проїзд, то МТТУ отримуватиме більше грошей на зарплати, запчастини і так далі. Але,  люди у нас і зараз не багаті.  А коли за трамвай їм доведеться платити 8 грн, вони або ходитимуть пішки, або пересядуть на велосипеди. Ми лише втратимо клієнтів, а відповідно і дохід", - каже Лаппо.

За словами її колеги Орини Шеремєтової, на обладнання та оновлення транспорту в МТТУ грошей теж не виділяють, не зважаючи на неодноразові підвищення вартості проїзду.

"Ліхтарі для фар купують найдешевші. А він два дні проробив і погас. От шо робити? Ти ж в темний час доби не маєш права без них їхати. Доводиться купувати за власний рахунок. Так само, як і миючі засоби.  Між змінами вагони миють самі ж водії з кондукторами.  А кондукторам ставлять нереальні плани з продажу квитків. Якщо не продають необхідну кількість, то можуть отримати грошей навіть менше ставки. До того ж квитки, які пасажири оплачують за QR-кодом через смартфони,  у кількість реалізованих не рахуються. Суто паперові", - розповідає Шеремєтова.

 За словами пасажирки Наталії Акрітової, аби отримати економічне обгрунтування тарифів, жителі звертатимуться до суду. 

"Не у всіх є можливість платити 9 грн. Якщо в родині, наприклад, двоє батьків і двоє дітей і їм треба проїхати один раз  туди і назад, це 72 грн на день. А якщо кілька разів проїхати, або з пересадками?  Взагалі шалена сума виходить.  Але головне, що нам не пояснили, на що саме підуть ці гроші. Я готова платити, наприклад, 15, але якщо буду конкретно розуміти на що йдуть ці кошти, з чого складається тариф, і якщо він дійсно буде співпадати з ринковими показниками", - зазначає Акрітова.

Клат коментуючи ситуацію, зазначив, що з проханням надати економічне обгрунтування до департаменту ніхто офіційно не звертався. 

"Ми не порушили закон, усі необхідні для цієї процедури документи є. Але ніхто ними не цікавиться, нам не надходило запитів. Якщо жителі їх надішлють, ми відповімо", - сказав Клат.

Нагадаємо, з 1 березня квиток в електротранспорті Маріуполя коштуватиме 7 гривень ( з серпня - 8 грн, зараз 5 грн), в автобусах  - 8 грн (з серпня - 9грн, зараз 6 грн).

Всі новини Донбасу сьогодні читайте на Depo.Донбас

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme