В Україні зобов'язали пішоходів-порушників ПДД платити за пошкоджене авто
Рішення Верховного Суду України свідчить, що у випадку ДТП, винуватцем якого став пішохід, він мусить компенсувати витрати на ремонт транспортного засобу
- Донбас
-
12 грудня 2019 11:01
Раніше такої практики не було – в Україні пішоходи-порушники, зазвичай, не несли матеріальної відповідальності за пошкодження транспортних засобів у разі ДТП, пише 24 канал.
Згідно з даними з Єдиного реєстру судових рішень (справа № 296/2509/16-ц), пішохід раптово вибіг в недозволеному місці поблизу перехрестя на проїжджу частину, коли на світлофорі був зелений сигнал для водіїв, що дозволяв їм рух. В результаті пішохід отримав тілесні ушкодження, а автомобіль (позашляховик Toyota Land Сruiser) - механічні пошкодження.
Суд встановив, що водій їхав із дозволеною швидкістю руху і не мав технічної можливості уникнути наїзду. У підсумку витрати на ремонт автомобіля склали понад 100 тис. Грн, які суд першої інстанції постановив стягнути з пішохода. Розгляд апеляційної та касаційної скарг останнього тривало майже чотири роки і закінчилося на користь водія.
За словами юриста Вадима Володарського, таке рішення ВСУ є безпрецедентним, адже зазвичай суд вищої інстанції ставав на бік пішохода.
"Багато років існувала судова практика, згідно з якою, якщо пішохід сам постраждав в ДТП, то в позові власника автомобіля до нього відмовляли, - роз'яснив Володарський. - Мовляв, пішохід - не господар джерела підвищеної небезпеки (таким за законом вважається будь-який транспорт). І стягувати з нього за "пошкодження джерела підвищеної небезпеки", нібито, не було підстав. Опубліковане рішення - відмова від цієї порочної практики ".
"Пункт 4.10 ПДР говорить, що перед виходом на проїжджу частину пішоходи повинні впевнитись у відсутності наближається транспорту. Пункт 4.13 ПДР прямо забороняє пішоходам виходити на дорогу, не переконавшись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху; раптово виходити чи вибігати на пішохідний перехід; допускати самостійний, без нагляду дорослих, вихід дітей дошкільного віку на проїзну частину ", - перерахував Столітній.
На жаль, багато пішоходів вимоги правил ігнорують і стають винуватцями ДТП, при цьому гинуть або отримують травми. За даними патрульної поліції, за 10 місяців 2019 року в Україні з вини пішоходів сталося 579 ДТП з потерпілими (2,7% від усього числа ДТП з постраждалими), загинуло 83 людини (3% від усього числа загиблих в ДТП), травмовано 533 людини (2% від усього числа травмованих в ДТП). Цих жертв можна було б уникнути за умови дотримання пішоходами правил дорожнього руху.
Але, за словами інспекторів патрульної поліції, в рази більше випадків, коли раптово вибіг на дорогу пішохід не постраждав, але водій, уникаючи наїзду на нього, врізався в інший автомобіль, стовп, огорожу і т. Д. У цьому випадку довести провину пішохода дуже складно, а отримати з нього відшкодування матеріальних збитків було нереально. Тепер ситуація може змінитися.
У свою чергу Столітній вважає, що пішоходів, винних у ДТП, через суд змусити платити за пошкоджений автомобіль, як і раніше непросто. Для цього потрібна "залізна" доказова база, найкраще, якщо це буде відеозапис з авторегістратора в машині або з встановленої на стовпі або будівлі відеокамери. Допоможуть і експертизи, але вони можуть тривати роками і обійдуться недешево.
"Головна користь від рішення ВСУ - зниження в перспективі кількості ДТП з вини пішоходів, - упевнений експерт. - Перш за все рішенням суду скористаються страхові компанії, які сплачують страхові відшкодування по КАСКО. Але багато водіїв не мають поліса КАСКО, і якщо вони дізнаються зі ЗМІ і "сарафанного радіо", що є реальна можливість відсудити гроші у пішохода на ремонт автомобіля, то почнуть подавати і вигравати позови, особливо якщо шкода велика. Інформація про те, що, потрапивши під колеса, можна ще й заплатити за ремонт наїхав на вас авто мобіля, пошириться швидко, змусить багатьох необережних пішоходів задуматися і, в результаті, - врятувати своє життя і здоров'я".
До речі, юристи зазначили, що матеріальні збитки можна стягнути не тільки з живого потерпілого пішохода, а й з загиблого - вірніше, з його спадкоємців, але не більше, ніж в розмірі отриманої спадщини.
Нагадаємо, 1 листопада у Краматорську маршрутка збила 9-річного хлопця, який переходив дорогу у невстановленому місці.
Всі новини Донбасу сьогодні читайте на Depo.Донбас
Всі новини на одному каналі в Google News
- 22:05 У ВР пообіцяли карати співробітників ТЦК та СП за порушення прав людини
- 21:26Не подолали Західний Буг: Двоє чоловіків намагалися втекти до Польщі
- 15:49Воював проти ЗСУ на Херсонщині: У Тернополі судили донеччанина, який перейшов на бік росіян
- 19:16 Кабмін ухвалив перелік документів, які треба подати для проходження МСЕК
- 11:22Рашисти намагаються посилювати тиск в районі Старомайорського, — Плетенчук
- 14:56З-під завалів зруйнованого рашистами будинку на Донеччині дістали тіло чоловіка ФОТО
- 13:28"Визволителі" здають в металолом залишки авдіївського коксохіму
- 09:28 Майже сотню атак відбили ЗСУ на фронті 4 травня
- 08:18 У Генштабі ЗСУ оприлюднили оперативне зведення з фронту
- 21:05 На фронті загинув громадський активіст Дмитро Лисенко ФОТО
- 19:04На Донеччині богослужіння до Великодня звершуватимуть без парафіян
- 15:39 Із 4 травня "обмежено придатних" немає: Міноборони України оновило наказ №402
- 12:38 В Україні внаслідок збройної агресії рф загинули 546 дітей
- 12:18Розтратив 11,6 млн грн: Очільнику Маріупольського порту повідомили про підозру
- 21:50Силовики вирахували інформатора "вагнерівців", який відслідковував позиції ЗСУ на Донеччині
- 20:25 З'явився перший реальний шанс розпочати відновлення справедливого миру, - Зеленський
- 20:10 Ворог атакує на семи напрямках, - Генштаб ЗСУ
- 18:36 У 115 бригаді заперечили свою відповідальність за крах оборони Очеретиного
- 23:35 Електронний кабінет військовозобов’язаного запрацює 18 травня, — Міноборони