"Дев'ятий округ": Що виторгує "Укрзалізниця" на афері з луганськими поїздами

Проблема скасування надпопулярного залізничного напрямку Лисичанськ-Київ створена штучно, але дотичні до цього чиновники воліють про це не згадувати

"Дев'ятий округ": Що виторгує "Укрз…

"Укрзалізниця" повідомила, що з 1 лютого змінює розклад руху поїздів у сполученні Лисичанськ – Київ – Хмельницький.

Ця новина була подана керівництвом "Укрзалізниці" як "перемога", її навіть оприлюднив голова Луганської ВЦА Юрій Гарбуз.

Але мешканці Луганщини та переселенці, які живуть у Києві і часто їздять у Лисичанськ, не розділили цієї підробної радості.

Все почалося з того, що "Укрзалізниця" з 10 грудня ввела новий графік руху та скасувала поїзд № 133/134 "Київ – Лисичанськ" та № 409/410 "Харків – Лисичанськ". Це були два найпопулярніші поїзди з Луганської області, на які досить важко було дістати квитки. Цими напрямками користувалися і працівники держустанов і переселенці, і військові і ті, хто вимушений приїжджати на Луганщину, аби перейти через КПВВ у Станиці та потрапити на непідконтрольну територію до родичів та повернутися назад на "велику Україну".

Поїзд № 133/134 "Київ – Лисичанськ" мав більш-менш зручний графік руху. З Лисичанська відправлялявся о 18:03 прибував до Києва о 9:34, а у зворотній бік вирушав о 22:28 і прибував у Лисичанськ о 15:35. Тобто за цілий день у Києві можна було і провести зустрічі, вирішити робочі та особисті питання та ввечері спокійно поїхати додому. Для бізнесу та робітників підприємств, щоправда, повертатися посеред робочого дня у Лисичанськ було не дуже зручно, проте це був єдиний недолік, і з ним усі мирилися.

Тепер недоліків ціла торба. Мешканці області і всі, хто до неї причетний, вимушені користуватися двома транзитними поїздами, що ходять через Київ – це поїзд №045 "Ужгород-Лисичанськ" та №138 "Хмельницький-Лисичанськ", який також прямує через Харків. Їх в "Укрзалізниці" назвали альтернативою, але так казати можуть тільки ті, хто бачить світ з вікна свого персонального авто та ніколи цими напрямками не користувався.

Мало того, що графіки цих поїздів незручні, так ще й вагони настільки брудні і старі, що, мабуть, пам'ятають ще більшовиків. Луганська область та її мешканці, які і так потерпають від війни, ще й стали відірвані від столиці. Живуть, ніби у резервації.

Поїзд №046 з Лисичанська виїжджає о 06:25 ранку і прибуває у Київ о 22:31. Тобто люди, які їхали в "скотовозці" у Київ весь день, ще мають заздалегідь шукати собі місце для ночівлі. Це додаткові витрати і взагалі марно проведений час. Щоб вирішити свої справи, тепер потрібно мати не день, як раніше, а три дні. Оскільки наступного дня після вимушеної ночівлі у столиці поїхати тим самим поїздом ввечері додому не вийде. Відправляється він з Києва о 12:06, а прибуває у Лисичанськ о 4:15 ранку - теж задоволення - сидіти на холодному вокзалі три години і чекати, поки почне працювати транспорт.

Інший "зручний" аналог - поїзд №138 відбуває з Лисичанська о 13:45, у Києві він о 4:05. Щоб поїхати у столицю посеред робочого дня треба відпрошуватись, або брати відгул, тож для представників бізнесу такий графік також не зручний. А потім доведеться ще дві-три години сидіти на київському вокзалі, чекаючи поки відкриється метро, почне працювати інший громадський транспорт і запрацюють підприємства і організації.

У зворотньому напрямку з Києва поїзд №138 відправляється о 22:45, а прибуває у Лисичанськ о 12:40, тож знову робочій день пропадає.

Для мешканців окупованих територій, які часто їздять через КПВВ "Станиця Луганська", підходив графік тільки поїзда з Ужгорода, бо потрібно спочатку доїхати до Станиці і одночасно пройти усі блокпости, а потім ще відстояти чергу.

З 1 лютого саме цей поїзд №138 "покращать", та навіть додадуть вагони люкс.

Керівник "Укрзалізниці" Євген Кравцов доповів, що з 1 лютого 2018 року цей поїзд зі станції Київ-Пасажирський відправлятиметься о 23:12 (замість 22:45) та прибуватиме до Лисичанська о 13:45 (замість 12:40). Зворотно зі станції Лисичанськ поїзд відправлятиметься о 16:50 (замість 13:45) та прибуватиме до Києва о 06:30 (замість 04:05).

Але новий графік суттєво ситуацію не змінив.

Ті, кому вже пощастило покататися на Луганщину Хмельницьким поїздом, здригаються від цих спогадів та нудоти.

Головний редактор Depo.ua Ольга Лукінова напередодні повернулася з Лисичанська у Київ саме поїздом №138: "Після скасування прямого маршруту Лисичанськ-Київ, цей поїзд став основним засобом пересування в Луганському напрямку. Тому перша проблема, з якою стикаєшся – купити квитки до Лисичанська досить складно, а у святкові дні це просто неможливо. Крім того, в цьому поїзді дуже мало купейних вагонів, а до поїздки в плацкарті людина має бути готова, адже це – справжній треш. Мені не пощастило".

Ольга розповіла, що вагони застарілі, брудні. "На старих дерев'яних вікнах величезні щілини, матраци пошматовані, з них лізе брудна вата. Постільна білизна сіра. В моєму вагоні один з унітазів був нахилений, в іншому санвузлі на півдорозі зламалася система зливу. Провідниця з сусіднього вагону пожартувала, що в неї загалом під раковиною підлога провалюється. Зранку персонал відправляв всіх по чай в сусідній вагон, а коли з'ясувалося, що окропу і в найближчих вагонах немає, обурені пасажири влаштували скандал. Провідниця виправдовувалася, що з 18 вагонів водонагрівачі працюють лише в двох", - згадує вона.

За її словами, на Луганщині досі проживає не менше мільйона жителів. Багато переселенців працюють в Києві, Харкові та інших містах, родини розірвані. Люди вимушені багато їздити.

"Окремої уваги заслуговує і лисичанський вокзал. Опинитись там о 4 ранку - те ще випробування. Жодних зручностей, там навіть води не можна купити в цей час, я вже не кажу про чай чи каву. Зала очікування холодна, туалет на вулиці. А до найближчої заправки – не менше кілометра - вокзал розташований на околиці і відрізаний від міста. Загалом, "Укрзалізниця" докладає всіх зусиль, щоб склалося враження, що Луганщина - такий собі "дев'ятий округ". Тим часом міністр інфрастуктури анонсує нову швидкісну залізницю до Одеси. Але перш ніж розмірковувати про такі високі матерії, я б порадила пану Омеляну разок прокатитися в луганському напрямку, бажано в плацкарті хмельницького поїзда", - додала Лукінова.

Справжня причина скасування популярного прямого поїзда "Київ – Лисичанськ" спочатку була незрозуміла. Але 5 грудня вже згаданий в цьому тексті в.о. голови правління "Укрзалізниці" Кравцов розповів про оптимізацію графіка: "Ми скасовуємо деякі потяги, що не користувалися популярністю". Але тут посадовець трохи лукавить. За словами переселенців, луганські поїзди завжди були завантажені, квитки купити було майже неможливо.

"Відповідно до існуючого стану інвентарного парку рухомого складу можливість для призначення курсування поїздів № 134/133 "Київ – Лисичанськ" та № 409/410 "Харків – Лисичанськ" в графіку руху поїздів на 2017/2018 рік наразі відсутня", - відповіла "Укрзалізниця" на письмовий запит "Радіо Свобода".

Трохи прояснив ситуацію народний депутат Віталій Курило: з'ясувалося, що "Укрзалізниця" готова повернути поїзд "Київ – Лисичанськ", але за умови пільгового користування землею. "Додатково розглядається введення потягу на кінець січня з прямим курсуванням "Київ – Лисичанськ – Київ" за умови надання пільгового користування земельними ділянками в питанні сплати земельного податку ПАТ "Укрзалізницею" в місцеві бюджети Луганської області", - написав Курило.

Тобто, по суті, йде торг: ми у вас поїзд відбираємо, а потім повертаємо, в обмін на можливість не платити податки у бюджети населених пунктів Луганщини.

Нинішній керівник залізниці Кравцов реагує на критику "покращення", м'яко кажучи, дивно. Коли автор цієї статті залишила коментар на його сторінці у Facebook з цитатою нардепа Курило, Кравцов коментар видалив.

Після цього Кравцов, замість того, щоб або адекватно відповісти або ж проігнорувати, взяв і просто заблокував журналістку.

Далі – більше. Ввечері того ж дня з автором зв'язалася особиста секретарка Кравцова Катерина Ракова і попросила взагалі "не акцентувати уваги" на інформації про поїзд в обмін на податкові пільги. "УЗ не торгується. Чи можу я попросити Вас не акцентувати увагу на цій темі, поки це питання не вирішиться? Переговори з народними депутатами і місцевою владою - це тривалий процес, про який ми говоримо, вже коли є фактаж", - написала Ракова.

Depo.Донбас попросив у Ракової офіційний коментар щодо слів Курила про повернення прямого сполучення Лисичанська і Києва "за умови надання пільгового користування земельними ділянками в питанні сплати земельного податку ПАТ "Укрзалізницею", але відповіді досі нема. Опублікуємо її, як тільки отримаємо. Якщо отримаємо.

Всі новини Донбасу сьогодні читайте на Depo.Донбас

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme