П'ять амбітних проектів, які змінять обличчя Маріуполя: Усі подробиці

Останнім часом Маріуполь заявляє про підготовку до втілення амбітних проектів, які змінять обличчя міста. Розповідаємо про всі: від метро до захисної системи "Залізний купол"

Журналіст регіональної редакції Depo.Донбас
П'ять амбітних проектів, які змінять обл…
Фото: unsplash.com/@vikhesse

Ще кілька років тому стало зрозуміло, що Маріуполь стане "новим Донецьком", тобто містом, де буде і благоустрій, і нові спортивні і культурні об'єкти, куди залучатимуть інвестиції і не боятимуться масштабних проектів. І поки колись заможний Донецьк занепадає в окупації, Маріуполь ставить перед собою амбітні цілі. Занотуємо тут всі, а згодом побачимо, що вдалося втілити.

Новий аеропорт в Маріуполі

Новий аеропорт Маріуполя

Запуск пасажирських перельотів у Маріуполь обговорюється вже кілька років, але далі розмов справа не просунулася. Військові і урядовці пояснювали нерішучість питаннями безпеки, мовляв, Маріуполь розташований поблизу лінії зіткнення, і ще одна трагедія типу збитого у 2014 році Boeing MH17 точно нікому не потрібна. Але цього року справа пішла далі: 18 червня Верховна Рада проголосувала за постанову про відновлення авіасполучення з Приазовським регіоном, документ ще має підписати президент Володимир Зеленський. Розглядаються два варіанти: відновлення роботи існуючого аеропорту Маріуполя або ж будівництво нового.

Влада Маріуполя підрахувала, що капітальний ремонт аеропорту – будівлі і злітно-посадкової смуги з установкою системи посадочних вогнів – обійдеться у 1,5 млрд грн. У мерії міста вважають, що Маріуполю не потрібен величезний аеровокзал, а потрібен, перш за все, безпечний аеродром для внутрішнього сполучення з можливістю чартерних рейсів. Згодом його планують використовувати для міжнародного сполучення. 

Зараз довжина злітно-посадкової смуги в маріупільському аеропорту складає 2,6 км. Планується провести капітальний ремонт будівлі аеропорту і смуги, забезпечити жорсткі вимоги протипожежного контролю і безпеки. Найдорожча складова реконструкції – це навігація, система вогнів на злітно-посадковій смузі може коштувати близько одного мільярда гривень. Аби убезпечити літаки від збиття в Маріуполі планують перейняти досвід Ізраїлю.

Залізний купол у Маріуполі

Ізраїльський залізний купол в Маріуполі

Фото EPA

Ізраїльська протиракетна системи оборони "Залізний купол" може з'явитися в Маріуполі саме для відновлення авіасполучення. Місто хоче перейняти досвід Ізраїля, де дозволені польоти, незважаючина те, що аеропорт розташований в восьми кілометрах від буферної зони. Заступник мера Маріуполя Сергій Захаров каже, що міська влада вже зв'язалася з ізраїльською компанією, яка займається безпекою. "У нас вже є напрацювання в цій площині, і ми усвідомлюємо, які кроки необхідно зробити", - сказав Захаров.

Система "Залізний купол"  коштує близько 50 млн євро. Ізраїльські фахівці повинні приїхати в кінці червня у Маріуполь, щоб обговорити з міською владою можливість установки системи в місті.

Наземне метро у Маріуполі

Наземне метро в Маріуполі

Фото: unsplash.com/@markuswinkler

У Маріуполі розпочали проектувати будівництво бетонної дороги для прокладки на ній колій швидкісного трамваю №10, який вже назвали "маріупольське наземне метро". Маршрут розпочинатиметься від кільця біля ТРЦ "ПортCity" до енергодільниці в Кальміуському районі. Міська влада отримала попереднє схвалення Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) на будівництво та закупівлю 10 низькопольних європейських трамваїв.

Вартість проекту будівництва дороги – 2,7 млрд грн, а кожен трамвай обійдеться приблизно в мільйон доларів. Зазначається, що трамваї будуть безшумні, на окремих ділянках вони можуть розганятися до 60 кілометрів на годину. Час поїздки по маршруту скоротиться до 25%.

Проектування планується завершити в цьому році, а реалізація проекту при фінансуванні ЄІБ почнеться з 2023 року.

Сміттєпереробний завод у Маріуполі

сміттєпереробний завод в Маріуполі

Міська влада шукає інвестора для будівництва найбільшого в Україні сміттєпереробного комплексу за 18 млн євро.

"Відкриття сміттєпереробного комплексу - це інвестиційно-привабливе підприємство, яке має зацікавити, в першу чергу, – представників бізнесу", — каже депутат міськради Андрій Федай.

Зараз сміття з  Маріуполя вивозять на полігон твердих побутових відходів. Він щодня приймає близько 50 тонн сміття.

Найбільший в Україні аквапарк у Маріуполі

Аквапарк в Маріуполі

Візуальна ілюстрація: Міськрада Маріуполя

Також влада Маріуполя шукає інвесторів для будівництва в місті найбільшого в Україні аквапарку площею 10 гектарів. Місто вже є виділило під будівництво землю, також є візуальні матеріали, як буде виглядати аквапарк. В Маріуполі також реконструюють всі пляжі – Лівобережний, Центральний, Піщаний. За попередніми підрахунками, після реалізації всіх проєктів до Маріуполя за сезон зможуть приїжджати понад 600 тис. туристів, і один курортний сезон може приносити місту близько 5 млрд грн.

Всі новини Донбасу сьогодні читайте на Depo.Донбас

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme