Скасована довідка: Пенсіонерам-переселенцям з Донбасу знову блокують виплату пенсій
На "гарячу лінію" волонтерської організації Донбас SOS знову надходять дзвінки про блокування пенсій переселенцям. Це торкнулося і військових пенсіонерів, і "звичайних"
Про це йдеться у повідомленні Донбас SOS, передає Depo.Донбас.
Зазначається, що людям не надходять виплати на картку у встановлений день. Вони звертаються до Пенсійного фонду, а там їм кажуть: ми направили запит в УПСЗН, і нам повідомили, що вам скасували довідку переселенця.
Волонтери уточнюють, що юридичною підставою для такого запиту є положення нової Постанови Кабміну № 788 від 21.08.2019.
"Далі люди звертаються в УПСЗН, і їм повідомляють, що на підставі інформації з бази "Аркан". Їм скасували довідку переселенця", - йдеться у повідомленні.
Волонтери нагадують, що законодавством передбачено вичерпний перелік причин для скасування довідки переселенця, а саме:
1) подача заяви про відмову від довідки;
2) вчинення злочину терористичного характеру або спрямованого на повалення конституційного ладу України;
3) повернення на місце постійного проживання;
4) виїзд на ПМЖ за кордон;
5) подача завідомо неправдивих відомостей.
"В даному випадку УПСЗН буде майже напевно посилатися на п.3: повернення на місце постійного проживання. Згідно з тією ж статтею Закону, для скасування довідки згідно з цим пунктом досить відсутності особи за вказаною в довідці місцем проживання більше 60 днів", - зазначається у повідомленні.
Також волонтери нагадують, що перевірки ВПО за місцем проживання скасовані Окружним адміністративним судом Києва ще в 2017 році, і в грудні 2018 року Верховний суд остаточно затвердив це рішення.
Крім того, Державна прикордонна служба України неодноразово заявляла, що відомості з бази "Аркан" не можуть бути підставою для скасування довідок переселенцям.
Волонтери радять з'ясувати в Пенсійному фонді, на якій підставі Вам заблоковані виплати.
"Більш правильно - подати письмову заяву, але це довго. Тому пропонуємо або прийти в своє відділення Пенсійного фонду з увімкненим диктофоном на телефоні, або зателефонувати на Гарячу лінію Пенсійного фонду 0 800 503 753, попередньо встановивши на телефон і включивши програму для запису дзвінків. Якщо і це неможливо - з'ясуйте інформацію в Пенсійному фонді усно (обов'язково запишіть ім'я співробітника, який надав Вам цю інформацію), паралельно подайте на ім'я начальника Вашого відділення ПФУ письмову заяву з проханням роз'яснити причини невиплат, і переходите до наступного кроку", - йдеться у повідомленні.
"Якщо Пенсійний фонд посилається на УПСЗН - пишіть письмову заяву туди з посиланням на відділення Пенсійного фонду і співробітника, який надав Вам цю інформацію. Запитуйте копію рішення про скасування довідки переселенця. Також запитаєте, з якої причини мало місце порушення статті 12 Закону України "Про захист прав ВПО", згідно з якою Вам повинні були вручити це рішення протягом трьох днів з моменту його прийняття. Зверніть увагу! Рішення повинно бути підписано керівником УПСЗН, а не простим інспектором. Якщо Вам відмовляють у прийомі та реєстрації заяви, звертайтеся на Гарячу лінію Кабміну 3545 і фіксуйте скаргу на УПСЗН аналогічного змісту.
Паралельно пишіть письмове звернення до Державної прикордонної служби з проханням надати відомості щодо перетину Вами державного кордону та лінії зіткнення за останній рік відповідно до вимог, зазначених на сайті Прикордонної", - підкреслюють волонтери.
Нагадаємо, довідки, видані внутрішньо переміщеним особам після 13 січня 2016 (включно) дійсні й діють безстроково.
Також нагадаємо, що Кабінет міністрів України 21 серпня ухвалив постанову № 788, якою вніс зміни у попередні постанови щодо пенсійних виплат переселенцям.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Донбас