Область двометрових заметів: Чому дороги на Луганщині немає кому розчищати та ремонтувати

На Луганщині дороги визнані найгіршими, і тепер їх нема кому ремонтувати та прибирати сніг – облавтодор з 13 лютого припинив обслуговування доріг державного значення 

Область двометрових заметів: Чому дороги…

19 лютого стало відомо, що усі головні магістралі в Луганській області взагалі залишилися без експлуатаційного утримання. Це означає, що поточні ремонти не відбудуться, а в разі виникнення снігових заметів, ніхто ці державні траси чистити не буде.

Керівник обласної ВЦА Сергій Філь назвав ситуацію безпрецендентною для України. "Іншими словами – зараз взагалі нікому прибирати сніг на цих автошляхах. Я вже не кажу, що під загрозою зриву проведення аварійних ямкових ремонтів. А безпека водіїв, а безперебійне і комфортне транспортне сполучення – від цієї ситуації можуть постраждати, в першу чергу, звичайні автомобілісти", – написав Філь на своїй сторінці у Facebook.

І тут варто зауважити, що в минулому році Державне агентство автомобільних доріг визнало, що дороги державного значення на Луганщині одни з найгірших. Найбільший відсоток руйнування на дорозі Т-13-02, ділянки на дорозі Р-66, дорога Сєвєродонецьк – КПВВ "Станиця-Луганська", ділянки на дорозі Т-13-06.

Очільник Луганщини зазначив, що у "Луганського облавтодору", який досі займався експлуатацією, ремонтом та прибиранням доріг державного значення, закінчився договір з обласною Службою автомобільних доріг. За словами Філя, провести новий тендер найближчим часом не вийде, через скаргу одного із учасників до Антимонопольного комітету. "Позиція тут може бути тільки одна – Державне агентство автомобільних доріг має якомога швидше владнати ситуацію", – написав Філь.

На сайті Prozorro вдалося знайти цей тендер, про який каже Філь, його очікувана вартість складає 399 573 614 гривень. Там же розписана і скарга одного з учасників. Загалом експлуатувати дороги державного значення на Луганщині претендували три компанії.

Скаргу подала ТОВ "Будівельна компанія "Будгранд" на те, що її пропозицію було відхилено. А відхилили пропозицію через те, що "Будгранд" не відповідає кваліфікаційним критеріям. Скаргу розглядатиме Антимонопольний комітет, а допоки конфлікт не вирішиться, новий тендер провести неможливо.

Згідно з інформацією сервісу Youcontrol, ТОВ "Будівельна компанія "Будгранд" зареєстрована в Харкові. Її діяльність не пов'язана з ремонтом або утриманням доріг. Ця фірма спеціалізується на будівництві житлових і нежитлових приміщень.

Її засновник – цікава постать: Артем Анатолійович Калашник. Він з Лисичанська. За даними "Наші гроші", Його батько Анатолій Калашник раніше обіймав посаду заступника міського голови Лисичанська, в тому числі, Сергія Дунаєва. Останній в 2012 році був нардепом від Партії регіонів, а зараз входить до фракції "Опозиційний блок". Калашник-старший сьогодні є помічником Дунаєва в Раді.

Одна з фірм, яка також з ним пов'язана, – ПП "Строй-Клуб плюс" є фігурантом низки кримінальних справ за фактами внесення завідомо неправдивих відомостей до офіційних документів, завищення вартості будівельних робіт. Наприклад, прокуратура розслідувала справу про зловживання з корисних мотивів посадовцями Управління капітального будівництва Луганської ОДА, в тому числі, при укладанні угод з "Строй-Клуб Плюс". Також повідомлялося, що ця фірма увійшла у "чорний список" Управління Служби безпеки України у Луганській області.

Керівник "Луганського облавтодору" Олександр Коротун у розмові з Depo.Донбас повідомив, що дороги Луганської області лишаються без нагляду вже два тижні. "Всі дороги державного значення перебувають на балансі Служби автомобільних доріг Луганської області. Служба украдає договір на обслуговування цих доріг. На сьогодні у нас договір закінчився. Ми працювали як підрядна організація, а тепер немаємо законних підстав для роботи на цих дорогах", – сказав Коротун.

За його словами, тендер оголошували не один раз, торги не відбулися, а потім скарга одного з учасників, про яку йдеться вище, заблокувала процес як мінімум на півтора місяця. "Якщо сьогодні-завтра випаде сніг, обслуговувати дороги немає кому. І навіть якщо будуть проведені торги, то переможцем може стати не облавтодор, тому до цих доріг ми ніякого стосунку більше не маємо", - сказав Коротун.

За його словами, у попередні роки облавтодор завжди вигравав у тендерах, а така ситуація сталася вперше. "Ми – профільне підприємство, яке належить до сфери управління "Укравтодору". У нас є досвід експлуатації доріг, є база відповідна у кожному районі області, є і техніка, і 660 працівників. А хто тепер стане переможцем, невідомо. Чи є у цього підприємства потужності, база, працівники – також невідомо", – каже він.

Службу автомобільних доріг Луганської області, яка б мала опікуватися тим, хто експлуатує дороги державного значення, з листопада 2018 року очолює досить неоднозначна фігура – Юрій Бережной. У 2006-2010 роках він очолював міську проросійську організацію "Русь" в Луганську і працював в команді регіоналів Пристюка–Голенка. У 2013-му був начальником управління зовнішньоекономічної діяльності обласної державної адміністрації. На посаду служби автомобільних доріг Бережного просунув екс-керівник ОВЦА Юрій Гарбуз. Що буде робити служба, яку очолює Бережной, у разі снігопаду, як розчищати сніг – невідомо.

Сам Бережной заявив, що Служба автомобільних доріг уклала з "Луганським облавтодором" додаткову угоду про подовження строку експлуатації доріг. "Сторони досягли згоди про внесення змін у чинний договір у частині строку дії договору до 31 березня 2019 року (п.18.1 Договору) та визначили нову дату закінчення робіт – 31 березня 2019 року (п. 3.5 Договору)", – зазначив Бережной.

Він запевняє, що "на теперішній час роботи не виконуються, тим самим, з боку підрядника (облавтодора) порушуються умови договору". "Підряднику були надіслані листи-попередження, в яких йшлося нагадування про необхідність початку робіт з експлуатаційного утримання та поточного дрібного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення. Так, лист від 31.01.2019 р. № 1-99 доводив виробничий план (план-завдання) на лютий. Між тим, листом від 13.02.2019 року № 1-1/712, підрядник попередив Службу, а також усіх зацікавлених осіб про неможливість подальшого виконання умов договору у зв'язку із закінченням його фінансування та попередив про зняття із себе усіх зобов'язань із забезпечення утримання автомобільних доріг загального користування державного значення", – написав Бережной.

Він повідомив, що станом на 14 лютого підрядник (облавтодор) припинив роботи з виконання доведеного Службою виробничого плану. "Тим самим свідомо порушив умови договору, що створює передумови до виникнення соціальної напруженості і можливих проявів невдоволення населення. Ми вимагаємо від підрядника виконання умов договору, а питання фінансування фактично виконаних робіт є виключною компетенцією замовника", – йдеться у коментарі Бережного.

Про додатковий договір ані Філь, ані Коротун нічого не повідомляли. Тобто зрозуміло, що між дорожними підприємствами є досить серйозний конфлікт: Служба автомобільних доріг припинила фінансування, облавтодор без грошей ніякі роботи не проводить.

Рік тому, на початку та в середині березня 2018 року, Коротун публікував на своїй сторінці у соцмережі вражаючі наслідки снігопаду та заметів на Луганщині. Останні були заввишки у два метри.

Це відео зроблене 12 березня минулого року.

А це фото 17 березня 2018 року.

Для степової Луганщини перемети такої висоти – нормальне явище. І ніхто не може дати гарантій, що снігопад не повториться навесні цього року.

Всі новини Донбасу сьогодні читайте на Depo.Донбас

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme