Як у Маріуполі влада знищує унікальний спортивний яхт-клуб (ФОТО)

Єдину придатну для міжнародних змагань водну станцію можуть віддати під спортивно-розважальний комплекс

Ганна Прокопенко

Водно-спортивна станція "Азовсталь", що на березі Азовського моря у Маріуполі, може перетворитись на розважальний комплекс.

Міська влада вирішила здати станцію, на території якої розташований яхт-клуб, в оренду інвестору, у якого на цю ділянку свої плани. І хоча яхтсменам пообіцяли збереження клубу, вони проти такого сусідства. Вважають, що місця для яхт та спортсменів там не залишиться.

Цю водну станцію меткомбінат "Азовсталь" передав у комунальну власність у 2015 році. З того часу місто шукало інвестора для розвитку вітрильного спорту. І ось знайшло.

Раніше у Маріуполі було вісім водноспортивних станцій, де тренувались яхтсмени. Сьогодні їх дві. І водна станція "Азовсталь" - єдина у Донецькій області, яка може приймати міжнародні змагання з вітрильного спорту. Друга станція - "Іллічівець". Свого часу вона будувалася в якості бази відпочинку для робітників заводу, тому і сьогодні умови там більш туристичні, ніж спортивні.

"Станцію "Азовсталь" побудували ще у 1959 році. В 1960-ті роки тут проходили такі престижні змагання як "Кубок Чорного моря" (Так! Проводився він саме на Азовському морі, - Ред.) та чемпіонати Радянського Союзу. Зараз тут тренуються близько 30 дітей, спортсмени-розрядники, шість членів збірної України. Є тут і крейсерські яхти. На сьогодні це єдиний в Донецькій області ях-клуб, який працює як спортивна база", - розповідає голова Федерації вітрильного спорту в Донецькій області Віктор Колесніков.

Про те, що базу здаватимуть в оренду, спортсмени дізнались наприкінці травня цього року. Тоді інвестор разом з керуючим справами виконкому Маріупольської міськради Олександром Кочуріним завітали на станцію. Втім, за словами Кочуріна, таке рішення не було несподіванкою.

"На початку зими цього року ми опублікували інформацію щодо намірів здати територію водноспортивного комплексу в оренду. Тоді ніхто не відгукнувся. Після ми обговорювали майбутню реконструкцію Приморського бульвару. Він має стати візитівкою Маріуполя, і тому нам вкрай необхідно привести його до ладу. Тоді знов оголосили про можливість оренди. Інвестор-орендатор знайшовся. Він - маріуполець і хоче побудувати там спортивно-розважальний комплекс.

Звичайно, там буде заклад громадського харчування, але з боку міської влади були обов'язкові вимоги: аби залишилась можливість для дітей для занять вітрильним спортом, аби дорослі спортсмени могли там займатися, і аби усі маріупольці мали доступ на цю територію", - пояснює Кочурін.

Проте, яхтсмени запевняють, що жодних оголошень про наміри здати станцію в оренду не бачили, тому слова Кочуріна піддають сумнівам. "У яких саме ЗМІ була оприлюднена ця інформація, відповісти керуючий справами виконкому нам не зміг. А вже після зустрічі і нашого невдоволення ситуацією у міській газеті "Іллічівець" з'явилась публікація, де нас заспокоюють і кажуть, що орендатор ще перегляне свої плани щодо реконструкції території. До інвестора у нас немає жодних претензій. Він побачив гарну бухту біля моря, захотів собі тут щось збудувати і звернувся до міської влади щодо оренди. Все зрозуміло. Ми невдоволені діями міської влади", - розповідає голова громадської ради Федерації вітрильного спорту в Донецькій області Олександр Мармизов.

Він додає, що протягом кількох зустрічей інвестор неодноразово змінював свої плани щодо цієї ділянки. "Те, що нам пропонують зараз, нас не задовольняє. У нас майже не залишиться території. Нам пропонують маленький клаптик землі, де ми навіть не зможемо за необхідності розмістити усі яхти. Обіцяють побудувати тут і фітнес-центр, де потім можуть дозволити займатися 20-30 нашим вихованцям. Але діти тут і так займаються. А про крейсерські, наприклад, яхти, мова взагалі не ведеться. Люди не розуміють, що таке яхт-клуб. Ось, наприклад, на березі стоїть щогла, але вона не тільки для того, аби на неї для краси прапори чіпляти. З її допомогою ми встановлюємо щогли на яхти. У разі ж початку будівництва, цієї території та щогли у нас не буде", - розповідає Мармизов.

За словами яхтсмена клубу "Іллічівець" Ігоря Вяхірєва, спочатку спортсменам, що займаються на "Азовсталі", пропонували розмістити яхти в "Іллічівці", але це неможливо. "В "азовстальських" яхтах посадка набагато глибша, ніж у наших. Вони просто з бухти вийти не зможуть", - говорить Вяхірєв. І одразу ж не виключає можливості передачі під розважальний центр і яхт-клубу "Іллічівець".

"У нас частину адміністративної будівлі вже винаймає якась молодіжна організація, але ніхто зі спортсменів не знає, хто саме", - додає Вяхірєв.

За допомогою у вирішенні проблеми яхтсмени направили відповідні звернення до маріупольського міського голови Вадима Бойченка, до голови Донецької ОДА Павла Жебрівського, громадських організацій та інших інстанцій. Побачивши невдоволення спортсменів, міська влада поки призупинила підписання договору оренди.

"Після того, як визначився майбутній орендатор, є строки, в які маємо укласти договір про оренду. Втім, через занепокоєння яхтсменів угоду взяли на доопрацювання щодо вимог до орендатора. Після доопрацювання у найближчі дні плануємо його підписання", - розповідає Кочурін.

У разі ж, якщо сторони домовляться і договір підпишуть, перший етап будівництва інвестор має завершити вже до кінця поточного року.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Маріуполь