Як вчителька з Маріуполя "непомітно" навчає англійській за системою STEM

Вчителька англійської мови з Маріуполя Анастасія Ярова увійшла до топ-50 педагогів освітньої національної премії Global Teacher Prize Ukraine. З колегами вона побореться за звання кращого вчителя року
 

Як вчителька з Маріуполя  "непомітно" на…

В  маріупольській школі №51 Анастасія працює четвертий рік.  Викладає англійську. Розповідає, що вчителюванням захоплювалась з дитинства. "У мене мама вчителька початкових класів. В дитинстві у мене була ця атмофера. Навіть усі ігри у мене зводились до того, що я саджала іграшки і пояснювала їм якісь правила", – розповідає Анастасія.

В анкеті для участі у конкурсі треба було розповісти про свої педагогічні успіхи, методи викладання, соціальні проекти.  Окрім англійської, Анастасія спілкується з учнями і про цифрові технології. "Велику увагу приділяю медіаосвіті. Навкруги зараз безліч інформації, багато часу діти проводять в інтернеті. Аби "не потрапити на гачок",  вони мають вміти аналізувати. Я проходила курси від Пенсільванського університету  з  медіаграмотності. З учнями на уроках ми дивимось реклами, розбираємо, які технології там використані, потім вони придумують свої реклами. Звичайно, все це англійською. Коли дитина зацікавлена чимось іншим, вона сама того не помічаючи вивчає і мову", – розповідає Анастасія.

Аби діти вивчали англійську, "не помічаючи", Анастасія працює за системою STEM (англ. – Science, Technology, Engineering and Mathematics). Принцип методики – в поєднанні на одному уроці природних дисциплін, технологій, інженерії та математики.  Разом з колегами Анастасія навіть розробила технологію для будь-якого вчителя "7 кроків, як створити STEM-урок". Як це працює, Анастасія пояснює на прикладі традиційної теми уроку "Пам'ятки Лондона".

"Що ми можемо зробити під час звичайного уроку? Прочитати інформацію, подивитись у підручнику на картинки цих пам'яток. Як я проводила STEM-урок? Починається з того, що на екрані діти бачать координати. Заздалегідь я попросила їх взяти з собою географічні карти, але тему уроку вони не знали.  На картах по цих координатах вони знайшли місто –Лондон.  Потім забили ці координати у GoogleMaps на смартфонах і знайшли більш детальне місце – Будинок парламенту. 

Далі – віртуальна екскурсія по будівлі: дивимось, які є зали, обговорюємо. Звичайно, все це англійською. Після екскурсії діти отримують роздрукований план будівлі з зазначеними реальними розмірами. Завдання – розрахувати масштаб і пропорційно зменшити розміри, аби будівля вмістилася на парті. І на завершення треба зробити макет будинку з кубиків та лего", – розповідає Анастасія.

Аналогічні завдання діти отримують і додому. Більше уваги Анастасія приділяє розвитку творчих здібностей учнів та навичкам роботі в команді. Натхнення та енергію для роботи отримує від спілкування з родиною та подорожей. А ще, коли бачить відгуки від школярів. "Робота дуже нервова, інколи щось не виходить, геть руки опускаються. Але потім приходиш до класу, а тобі кажуть, що скучили. Це надихає", – каже Анастасія.

Головними якостями сучасного вчителя вважає гнучкість, відсутність стереотипів та вміння бути з учнями "на одній хвилі". 

Довідка. Мета премії Global Teacher Prize Ukraine – підвищити престижність роботи вчителя в Україні. 50 кращих журі обирали на основі анкет.  Аби позмагатись за звання кращого вчителя року педагогам доведеться написати есе та пройти скайп-співбесіду.  5 жовтня оголосять переможця, який  отримає 250 тисяч гривень, рік навчання від громадської спілки "Освіторія" та поїздку в Дубай на Global Education & Skills Forum. 

Фото з особистого архіву Анастасії Ярової

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Донбас

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook