UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Як побудувати дороги і виграти війну

Залучити на Донбас серйозних інвесторів можна, створивши в регіоні певний рівень інфраструктури

Як побудувати дороги і виграти війну…

Інвестиції не йдуть просіками. Вони вимагають прямих магістральних шляхів.

У нинішніх реаліях відновлення доріг - одна з ключових умов інфраструктурного та економічного відродження регіону. Без якісної транспортної системи складно буде розраховувати на солідні вкладення.

Наведу кілька цифр. Загальна протяжність доріг Донецької області - понад 8 тисяч кілометрів. П'ята частина з них знаходиться на тимчасово окупованих територіях. При цьому загальний їхній стан - катастрофічний.

90% доріг місцевого значення потребують ремонту. Сума, в яку експерти оцінюють капітальні роботи, звучить страхітливо - 27 мільярдів гривень. Півмільярда, закладені в бюджеті-2018, нагадують краплю в морі. Ситуація з фінансуванням ремонту доріг державного значення в області виглядає відносно краще. На поточний рік заплановано 1,4 мільярда гривень - чверть від необхідного.

Бюджетних асигнувань недостатньо як для відновлення доріг у відносно близькій перспективі, так і для підтримки їх в нормальному стані. При цьому навіть побіжний аналіз структури фінансування дорожнього господарства в регіональному розрізі підкреслює несправедливість і непродуманість цієї політики. Наприклад, в КМУ планують за наступні п'ять років виділити на ремонт доріг Донеччини близько 4,5 мільярдів гривень. Здавалося б, чимало ...

Однак Полтавщині за цей період обіцяють 9 мільярдів. Допускаю, що це обгрунтована сума капіталовкладень. Але акцентую, що потреби Донецької області в дорожньому ремонті значно гостріше будь-якого мирного регіону країни.

Тут в наявності всі негативні фактори прифронтовій території. Зруйновані внаслідок бойових дій і руху гусеничної техніки дороги, підірвані мости і розв'язки, відсутність можливостей обслуговувати значні ділянки. Все це підсилює техногенні навантаження на дорожню систему Донбасу і вимагає від уряду особливої уваги.

Сам принцип формування Дорожнього фонду викликає питання і відчуття дискримінації Донецької області. Так, в минулому році в регіоні було зібрано 1,2 млрд грн. А в поточному уряд збільшив план більш ніж в 2 рази. Такі дії - недоречні в умовах війни, зниження експортного потенціалу і необхідності вишукувати на місцевому рівні кошти для фінансування соціальних програм, пов'язаних з облаштуванням сотень тисяч переселенців.

Можна було б зрозуміти такий підхід, якщо б він був універсальний для всіх. Навіть при розумінні, що Донбасу, як прифронтовій території, складніше, ніж іншим. Однак урядова логіка досить "гнучка". Деяким областям плани збору в Дорожній фонд збільшено на 10%, а нашим сусідам - ​​луганчанам - їх зменшили. Невже при формуванні бюджету вирішили, що Донецька область - на піку підйому?

Бажання змінити ці реалії змусило мене і ряд колег-парламентаріїв створити у Верховній Раді позафракційне об'єднання "За дороги". Я впевнений, що ідея відновлення дорожнього господарства Донецької області - маркер інвестиційної привабливості регіону і всієї країни.

Для цього розробляємо цільову програму "Дороги АТО" з пропозиціями змінити принципи витрачання коштів. Наприклад, щоб за рахунок центрального фінансування можна було відновлювати як загальнодержавні, так і місцеві дороги.

Важливий пріоритет - стимулювати дорожнє господарство України освоювати нові технології ремонту та будівництва. Принцип тимчасових ямкових латок давно зжив себе, необхідно робити ставку на капітальні ремонтні роботи.

Одночасно необхідно посилювати контроль якості виконаних робіт та експлуатації дорожнього полотна. Інакше всі відремонтовані шляхи розіб'ють фури-зерновози. Наприклад, в минулому році в Донецькій області виявили зерновоз з 140 тоннами пшениці, при вазі автомобіля в 40 тонн. Тому на всіх напрямках в порти Маріуполя і Бердянська має бути встановлено цілодобове чергування і системи контролю ваги.

Ці та інші рішення позитивно вплинуть на розвиток дорожнього господарства країни. Важливо орієнтуватися на завершені проекти, а не на процеси. Одним з позитивних прикладів такого підходу вважаю ремонт стратегічної для регіону траси М-03 (Слов'янськ-Довжанський). Це логістична артерія є сьогодні ключовою для північних районів Донбасу.

Вважаю нераціональним відновлювати дорожнє господарство області "частинами", з мінімальним фінансовим уприскуванням. Регіон необхідно відроджувати високими темпами, з активним залученням інвестицій і достатнім державним фінансуванням ключових інфраструктурних програм. Тільки підвищуючи якість життя на підконтрольних Україні територіях, можна виграти боротьбу за уми людей, і в цілому - перемогти у війні.

Всі новини Донбасу сьогодні читайте на Depo.Донбас

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme