Вибори близько: Як Жебрівський бюджетним коштом просуває свій логотип
Ліпить логотип усюди, на чашки, ручки, прапори
Величезні будівельні проекти та сотні тисяч бюджетних гривень витрачаються на просування логотипу "Оновлена Донеччина", який фактично контролюється очільником Донеччини Павлом Жебрівським.
Depo.Донбас спробував розібратися, кому належить "Оновлена Донеччина" і чому на просування цього бренду йдуть бюджетні кошти.
Останнім часом на території Донецької області практично припинилося використання офіційного герба області. За ініціативою Жебрівського, його фактично замінив логотип "Оновлена Донеччина". Журналісти кілька разів намагалися з'ясувати, кому належать права на це зображення і які умови його використання. У відповідь чули лише розпливчасті відповіді про розробку логотипа власним коштом і про те, що ним будуть брендуватися об'єкти, які відбудовуються в області, і що обов'язково права на логотип будуть передані адміністрації.
Ми звернулися з запитом до Донецької обласної адміністрації, у якому попросили офіційно розповісти про авторство логотипа, правила його використання та майнові права на це зображення.
У відповідь отримали лист за підписом виконуючої обов'язки керівника обласної департаменту внутрішньої та інформаційної політики Людмили Биченко.
Згідно з цім листом, автором логотипу є мешканець Львова Олег Кузан. За даними аналітичної системи Youcontrol, він є одним з засновників Творчого об'єднання "Центр Європи" та рекламної агенції з аналогічною назвою. Судячи з сайту агенції, вона - досить потужний регіональний гравець рекламного ринку. Втім, серед здобутків агенції логотипу "Оновлена Донеччина" не зазначено.
А ось від запитання про майнові права на логотип в адміністрації відгородилися. Повідомили лише, що станом на початок липня "виключне право дозволяти використовувати логотип належить Павлу Жебрівському". Втім, в реєстрі прав власності на торгівельні знаки жодної інформації про цей логотип немає. Відсутній, за повідомленням чиновників, і нормативно-правовий акт адміністрації, яким би регулювалося його використання.
Таким чином, жодного юридичного зв'язку між Донецькою обласною адміністрацією та логотипом "Оновлена Донеччина" наразі немає. Тож цей малюнок є не більше, ніж забаганка та фантазія особисто Жебрівського. Цікаво, що між собою чиновники називають цей логотип "малюнком" – саме таке ім'я має сканований файл відповіді, який отримав журналіст Depo.Донбас.
Втім, попри неофіційність логотипа, він активно використовується на всіх інфраструктурних проектах області. Зокрема, сонце, що сходить, стало частиною логотипу Центру адміністративних послуг у Дружківці.
Також він прикрашає опорну школу у селищі Билбасівка.
Крім того, прапори з цим малюнком майорять і під час відкриття спортивних майданчиків по всій області.
Цікаво, що гербу Донецької області, з бюджету якої фінансуються всі ці заходи, немає і близько. Як і герба української держави, про яку так любить розмовляти губернатор.
Окрім прикрашання логотипам об'єктів, влада Донецької області витрачає ще й тисячі гривень на друк різноманітної сувенірної продукції з цим зображенням.
Зокрема напередодні 85-річчя області адміністрація замовила кепок та футболок на 25 тисяч гривень. Без офіційної символіки області чи країни, проте з логотипом "Оновленої Донеччини".
Виключно цей логотип буде красуватися і на подарункових флешках, яких буде виготовлено на 50 тисяч гривень.
Крім того, прикрасить він і ручки, яких з нагоди свят замовили на 16,5 тисяч гривень.
А ось на сувенірних монетах, яких замовили на 37 тисяч гривень, присвячених річниці утворення області, офіційний герб області буде поряд з приватним логотипом Жебрівського.
Цілком можливо, що ця "Оновлена Донеччина" – проект під вибори, про які ми ще нічого не знаємо. А підштовхує до таких висновків той факт, що у соціальних мережах вже з'явилися сторінки "Оновленої Донеччини", яка позиціонує себе як громадський і політичний рух.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Краматорськ